INTERVISIE
INTERVISIE
Samen kijken naar werkgerelateerde vraagstukken
Samen kijken naar werkgerelateerde vraagstukken
Intervisie is werkgerelateerde vraagstukken bespreken met een groep van maximaal 8 vakgenoten. Je leert van elkaars vragen, deelt deskundigheid met elkaar, ontrafelt met elkaar datgene wat de inbrenger als een probleem/uitdaging ervaart. Het mooie hiervan is: 8 mensen => 8 invalshoeken.
Intervisie is een veelgebruikte reflectiemethode. Ervaringen hiermee kunnen wisselend zijn. De uitdaging kan zijn iedere deelnemer actief te betrekken tijdens elke bijeenkomst en zo voor elke deelnemer een doorgaande leerlijn te creëren.
Whitepaper supervisie of intervisie
Naast werkinbreng hechten wij daarom waarde aan een veilige setting en leeromgeving. Wij besteden bewust aandacht aan het groepsproces binnen de intervisiegroep. Volgens ons een belangrijke voorwaarde om tot leren te komen.
Waarde
De kracht van intervisie is dat de deelnemers gericht bezig zijn met hun professionaliteit/ persoonlijke ontwikkeling met vakgenoten. Het geeft (h)erkenning en inspireert.
Door een gestructureerde werkvorm worden deelnemers gedwongen om als vakgenoten gedisciplineerd naar het ingebrachte werkprobleem te kijken. Dit werkprobleem wordt volledig uitgevraagd en besproken. Hierbij krijgen alle deelnemers de ruimte om bij te dragen en te leren van elkaars kennis, vaardigheden en ervaringen. Vaak ontstaan er tijdens de intervisie nieuwe inzichten en keuzemogelijkheden.
Accreditatiepunten
Accreditatiepunten
Wij zijn LVSC geregistreerd en voldoen aan de opleidingseisen en kwaliteitscriteria die LVSC hanteert.
Binnen onderstaande beroepsregisters kun je accreditatiepunten halen door supervisie of begeleide intervisie te volgen:
- Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
- Register Sociaal Werkers (SW)
- Register Maatschappelijk Werkers (MW)
- Register Sociaal Agogen (AG)
- Register GGZ-agogen (GGZ)
- Register Cliëntondersteuners (CO)
- Register Gezinshuisouders (GHO)
- Register Mantelzorgmakelaars (MZM)
- Register Aandachtsfunctionarissen (AF)
- Register Klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg (KF)
- Register Cliëntenvertrouwenspersonen WZD (CVP)
Start met intervisie. Meld je hier aan.
Meer diensten
Meer diensten
Voor een scherpe kijk op je professionaliteit!
Gun het jezelf en de ander. Ga aan de slag met het mooiste instrument in interactie met onze medemens; jijzelf!